• De 6 grootste risicos voor beheerorganisaties

  • Als het om het afronden van administratieve processen gaat is hoogstwaarschijnlijk geen taak te zwaar voor u. Als beheerorganisatie heeft u daar uw kerncompetentie van gemaakt. Één van de onderwerpen waarvoor u ook het aanspreekpunt zal zijn is de administratie van het technisch beheer van gebouwen. Een complexe taak omdat u voor  de correcte uitvoering van onderhoudswerkzaamheden bent overgelaten aan derden. Elke beheerorganisatie zal zich herkennen in de volgende 6 grootste risico's t.a.v. het technisch beheer.

  • Offertes verschillen totaal van elkaar

    Het zal zeker niet voor het eerst zijn dat twee offertes voor dezelfde werkzaamheden totaal verschillend van elkaar zijn. Dit kan om allerlei redenen zijn: het uitgenodigde bedrijf heeft het erg druk en offreert alleen het hoognodige. Het bedrijf heeft het juist niet druk en offreert van alles en nog wat. Het bedrijf heeft er belang bij bepaalde materialen aan te bieden. Verschillende bedrijven hanteren verschillende uitvoeringscriteria etc. etc. In ieder geval staat u eerder verder van een oplossing dan dichterbij.

  • Offerte is geschreven in onbegrijpelijke taal

    U heeft, op basis van een bepaald onderhoudsvraagstuk, om één of meerdere offertes gevraagd bij diegenen waar u dergelijke werkzaamheden voorlegt. Daar rolt een offerte uit met pagina na pagina met vakjargon of vaag omschreven taken. U heeft geen idee wat het betekent en uw klant net zo min. De keuze voor een offerte is in een dergelijk scenario gebaseerd op hoop en goed vertrouwen.

  • Offerte lossen het probleem van de klant niet op

    Ook indien de offerte wel in begrijpelijk Nederlands geschreven zou staan, weet u nog steeds niet of de inhoud het daadwerkelijke probleem van uw klant op lost met alle gevolgen van dien. Het laatste wat u wilt is, dat u klant boos op uw deur klopt met het nieuws dat korte tijd na de reparatie precies hetzelfde probleem weer optreedt.

  • Werk dat op de offerte staat wordt niet uitgevoerd

    Stel dat u de beste offerte ter wereld op de mat krijgt, waar de klant zonder er ook maar één ogenblik over na te denken, akkoord op kan geven; het laatste dat u gaat doen is na afloop op de steiger gaan staan om te kijken of al het omschreven werk is gedaan. Zelfs als u dat zou doen wilt u en uw klant niet zich voor de situatie gesteld zien staan dat er na afloop gezeur onstaat over geoffreerde werkzaamheden die niet zijn uitgevoerd.

  • Werk is niet naar behoren uitgevoerd

    U bent gespecialiseerd in het correct afronden van administratieve processen, niet in het inspecteren van dakwerk. Maar op welke manier kunt u zichzelf overtuigen dat het werk op de juiste wijze is afgerond en dat het voldoet aan de maatstaven die de specifieke branche oplegt. Het antwoord is dat u dat niet kunt en niet zou moeten willen.

  • Klant heeft niet de financiĆ«le middelen om de volledige offerte te betalen

    Zeker in de huidige economische tijden zitten uw klanten niet zo te wachten op het betalen van onbegrijpelijke offertes waarvan het nog moet blijken dat het een oplossing zal zijn voor het probleem waar ze voor staan. Dat zorgt voor een enorm getouwtrek over het prioriteren van gedeeltes van de werkzaamheden. Een proces dat voor geen enkele van de betrokken partijen profijtelijk is.